Informacja w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa
7 lipca 2023
Szanowni Państwo,
W dniu 1 lipca 2023 r. weszła w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa.
Świadczenie będzie wypłacane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, sołtysom którzy:
- Ukończyli 60 (kobiety) lub 65 (mężczyźni) lat,
- Pełnili funkcje sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez co najmniej 2 kadencje, nie mniej niż 8 lat, bądź wcześniej jeśli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
Nie ma wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez 8 lat w sposób ciągły.
W związku z powyższym Wójt Gminy Bielany na podstawie posiadanych dokumentów archiwalnych Urzędu Gminy będzie wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa.
W przypadku gdyby takie dokumenty nie zachowały się w archiwum UG, osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa wraz z pisemnymi oświadczeniami, potwierdzającymi ten fakt, przez co najmniej 5 osób zamieszkujących sołectwo w czasie, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.
Wnioski należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Bielany- pokój nr 7.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa.
Załącznik
Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa.
Pliki do pobrania
Pobierz wniosek o wydanie zaświadczenia (19.12 KB)
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2023-07-07 |
Data publikacji: | 2023-07-07 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Milena Kozak |
Liczba odwiedzin: | 448 |